Lilypie First Birthday tickers

Stress... hur ska man hinna?

Har så fullt upp hela tiden. Ska nog leta upp några tips jag fick fr Pampers om hur man "Underhåller sitt barn". Gör ju givetvis det redan. Men Liam vill ALLTID vara med. Tro mig jag gnäller inte. Tvärtom så har jag blivit så van vid att han hela tiden är vaken m mig. Så de ytterst få tillfällen då han somnar (om så bara för 10-15 min) blir jag helt fel i huvudet. Vet inte vad jag ska göra, finns så mkt så jag kan inte välja. Oftast väljer jag diska, laga någon mat el så. Men saknar honom de korta stunderna. För vi är inte vana!

Men det faktumet att man inte hinner med så mkt är ju ett litet problem. Sådanna saker som dusch el att fixa till sig generellt är ju inte helt enkelt. En dusch nuförtiden är på 1,5 min, då står jag i duschen och sjunger högt och gör lustiga ljud för att Liam ska undra va faaen som försigår och komma till dörröppngingen. (Han smiter så fort jag ställer honom där).

Liam hjälpte mig dock med ett av problemen. Idag körde han på min stortå så brutalt att nageln gick av vågrätt på mitten, "AJ ***!" vad ont säger jag bara.
Men om han gör så 9 gr till så har vi ju ugn en pedikyr.

Försökte igår att visa Linus ett reportage ifrån Aftonbladet där det stod att håriga kvinnor är den "nya" grejen. Det är inne just nu! Grattis mig, trodde jag ja!
Han köpte det inte för en sekund. ÄVEN fast det stod i AFTONBLADET!

Så nu ska jag försöka fixa mig lite, annordna ett spa. Kommer antagligen inte bli så avslappnande (mig springnades runt i morgonrock m ansiktsmask, jagandes liam m nymålade tånaglar). Men välbehövligt.
Ska skynda mig innan amningspasset som det brukar vara dags för vid 10.30!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0