Lilypie First Birthday tickers

Sovmorgon...

Fatta att man tycker att man har fått sovmorgon när man går upp kl7.30. Då hade vi dessutom legat och dragit oss ett bra tag.
Liam blev irriterad för han är täppt, så svårt att amma då (eller ta flaskan för den delen) men somnade om ändå. Liam använder inte napp alls. Bara gjort det några gånger.

Blev sjuk igår, mådde jätteilla. Kräktes och såg fram emot att Linus skulle sluta. Somnade i soffan, men somnade sent. Lite lite senare än Liam. Kanske vid 22:30 / 23?

Ikväll ser jag fram emot 3 rätters. Vi brukar göra det verje fredag. Förra fredagen åt vi avokado-halvor m hemmagjord vinegrette och heta räkor, sååååå gott. Varmrätt har jag glömt men efterrätt var en choklad-fondant liknande historia som linus gjorde på mörk choklad. Jättegott det med =).

Vi brukar inte kolla på tv i veckorna (blir inte så då det inte är "halv åtta hemma hos mig" hehe). Vi äter middag i köket med Liam vid bordet, han leker så bra då el äter lite gröt samtidigt som vi äter. Det är JÄTTEMYSIGT. Så ikväll då vi ska se lite film och ngn serie (om vi kan ;)..) så känns det nästan lite lyxigt hehe.
Tvn står på på förmiddagarna men då är det barnprogram som gäller. Och TACK GODE GUD för barnprogram och gåstolar. Vad skulle jag göra utan dem?!
Sen det där skitsnacket om att "barn får fyrkantiga ögon av att kolla på tv". Köper jag inte en sekund. Kom och snacka om du har ett barn som inte ens sover middag om dagarna (eller sover alls!!!). Så de där minutrarna han stannar upp och kollar på tvn är guld för mig! =)

Han vill nämligen riva allt och leka m uttag så kan inte lämna honom ensam...



Just det på tal om maten, jag har blivit lite sugen på indiskt sedan vi var på Yogi förra veckan. Såååå gott var det. Lustigt för senast jag var där gillade jag det inte alls!!!
Rekomenderas varmt =D!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0