Lilypie First Birthday tickers

Liams dop den 12 Mars.

Vi har hållt dop för Liam. Veckan innan köpte jag och Linus in mat och gjorde biffar och bakade tårtbottnar.
Givetvis blev både jag och Liam febriga dagarna innan och fick inte mkt gjort!

Dagen innan dopet var Liam rejält sjuk och jag trodde vi skulle få ställa in dopet =S! Hans feber var hög och det var mycket gråt, svett och jämmer.
Tårtan hann inte göras dagen innan (hade bara satt ihop den m lager mellan botten). Det var bara att sova i några timmar för att sedan ställa sig och baka. Linus hade fixat färdigt sockerpastan kvällen innan. Dessvärre hade han kavlat ut den och lagt den i kylen. Det ska den inte göra... Allt var förstört och smulade sönder...
Bara att börja om från början och det tar TID...

Tårtan höll jag på med precis några sekunder innan vi hoppade i bilen. Så himla typiskt Liams mamma och pappa. Liam mådde bättre men han var hängig.


Väl i kyrkan var det stressigt men en jättemysig stämning. Så himla härligt att se så många snälla fina goa människor. 

Ceremonin gick JÄTTEBRA. Jag var förberedd på både kräks, göra i brallan (i detta fallet klänning) och en massa tjut. Men det gick så bra, Liam plaskade i vattnen när han blev döpt. Blev kanske lite rastlöst mot slutet.  
Efteråt blev det mat (kallskuren grillad fläskfilé, kassler, potatissallad, bönsallad och biffar).

Dock hade inte kyrkan tillräckligt med karaffer till saft och vatten, lite retligt men det funkade ändå.
Till efterrätt blev en hög tårta med vaniljmousse och hallongrädde som fyllning. Liams "låtsasfarmor" (Linus moster) Eva hade bakat alla kakor och bullar. Lika snällt som gott!!!

Liam stormtrivdes! Han älskar när det är mycket folk omkring honom och då han får uppmärksamhet. Både och fanns det gott om, tydligen var det det största dopet de haft i Mikaelkyrkan enlig en kvinna som arbetade där. Tack gode gud att jag inte visste det innan, då hade jag blivit      N E R V Ö S !!!
Liams gammel Farbror Hasse bar omkring på honom mkt, det tyckte han var kul =).

Senare på kvällen hade vi hyrt en lokal för mer festligheter. Då det var många som inte kommer ifrån stan och för att vi var så många (så man hann umgås mer). Egentligen borde det ju inte vara jag som skriver hur det var på festen eftersom jag somnade en sväng då jag gick till rummet bredvid och nattade Liam (och mig själv) vid kl 20 el 21 kanske. Sen vaknade jag, Liam gick hem till oss m sin mormor.
Det var mycket trevligt, ett glatt gäng och kul att så många ville komma.

Med det menar jag till både dop och/eller fest. Man blir väldigt ödmjuk när det finns så många mycket fina människor som vill dela våran dag till att fira Liam.

TACK varenda en av Ni som kom. Ni gjorde denna dagen helt oförglömlig för Liam och oss!!!♥


Junior-syssling-grabbarna Zebbe, Liam och Leo var supersnygga!!!
Liam och Leo hade likadana skjortor, väst och kavajbyxor på sig (och lika mkt brist på hår), sså jag trodde att Maria (Leos mamma) gick och bar runt på Liam hela tiden. "Där har han det bra!" -tänkte jag. Hjärnverksamheten räckte inte så långt.


Vill speciellt tacka Eva E, Katrin och Morfar för hjälpen i köket under självaste dopmiddagen. Morfar jobbade på så dant att han knappt hann äta något. "Världens bästa morfar!" ropar Liam här.

Tack till min underbara sambo som kämpat så mkt m förberedelser, var så oerhört stilig och tålmodig ;)!

Finns många att tacka, listan är lång!


Liam hälsar att dagen rockade!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0