Lilypie First Birthday tickers

Helgen hitills!

Igår åkte vi (jag, Liam, Linus och kusinerna Rebecka och Ronja) ut till deras kusin Ebba. Hon har fyllt år i veckan så vi skulle fira henne.
De bjöd på mat. Maggan och Per är så hemma i köket, jag gillart!
I sommras bjöd de på en jättegod ceasar-sallad till grillat. Så himla gott, friskt och inte uttjatat (som potatissallad till grillat lätt kan bli).
Igår bjöd de på taco, gott och gillas ju oftast. Till efterrätt blev det en mandel och honungs-komponerad glass m fikon. Jättegott! Frågar alltid om recept till Per känns det sdom ;).

Det blev ganska sent. "Tiden går fort då man har roligt".

På väg hem efter att ha lämnat av tjejerna i Lambohov, tänkte jag att det skulle vara kul m en uttgång. Senast jag hade gått ut var en gång förrförra hösten. Det var trevligt men jag var sugen på DANS. Och när jag var ute och gjorde det senast, det mindes jag inte ens.

Slängde iväg ett sms till Lisa. Hade redan förberett mig på att jag var lite sent ute. Började fundera på vad jag skulle göra då jag kom hem (poppa popcorn kom jag fram till HAHA). Men så fick jag ett svar från henne. Hon va på utgång. Jag blev nästan nervös hehe!!!

Vi hämtade henne och sen åkte vi hem till oss och "förfestade". Eller ja, vi sminkade oss och drack lite vin. Väl på stan var vi redan parteeeeeey om man säger ;).

Det blev många drycker och danser och en hellyckad kväll. Gud vad jag skrattade. Lisa är så himla rolig. Och ett riktigt parteeeey-animal =)!

När jag vaknade idag hade jag den där känslan "nej men jag är ju inte bakis alls!!!!" o sen känner man efter och tänker "fy fan!".
Lisa sov hos oss, men åkte hem på förmiddagen. Det måste vi göra om, tur att Lisa har jordens fest på fredag. Ska bli jättekul!!!!!


Nu har vi gjort färdigt tårtan till Ante. Blev ganska fin =). Linus är bäst på att göra egen sockerpasta. Han gör 1 kg för 100kr. Hör av er om ni vill ha lite ;)!
(Tårtverkstan tar 80kr för ½kg)
Bilder på tårtan kommer så fort jag laddat upp dem fr kameran!


Nu är Linus iväg och köper en kebabpizza m färsk sallad och lök på från Mamma Mia! Guuud vad gott det ska bli. Ska förtäras på loftgången. Detta är en underbar dag =D!!!!!!!!!!!

Kram påre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0