Lilypie First Birthday tickers

Grilla månne?

Idag vaknade jag vid kl 5 ugn.
Katten var helt uppe i varv. För hon är ju van att få frukost av Papi så dags! Hon bara satt och stirrade, jamade, gick på våra huvud och var jobbig. Jag gick upp en stund vid kl 6 tror jag, åt en halv banan och drack lite mjölk. Papi var uppe och matade katten och gick och lade sig igen. Jag hade så fasligt trist uppe själv så gick och gjorde Papi sällskap. Till slut somnade jag. Vaknade ganska sent tyvärr. Vid 11 kanske.

Solen strålar utanför och vädret är helt underbart =)!
Ropade över gården till Gummsan och Gubben tidigare idag, vi bestämde oss för att grilla ikväll tror jag. Har varit iväg med Morfar till verkstaden idag. Gjorde inte så mkt nytta, förutom åt lite Stroganoff vi tagit med ;). Trodde Papi packat med havrekakor med, men det var visst 1 kg frysta bönbiffar. Gott och mättande men passar föga till kaffe!

Papi och Morfar lämnade av mig hemma, de skulle iväg och hämta lite grejer till Morfar. Har passat på att filéa upp en hel lax som vi tinade idag. Ena hela filén blev snyggare än andra. Blev lite besviken. Jag har ju ändå jobbat i en fisk-avdelning och stått och filéeat och bena ur hela dagarna. Men iof hade vi inte så bra redskap och laxen var ju inte färsk heller så det var ju lite skillnad på hur jag "brukar" jobba ;) hehe.

Håller nu på att koka en fond på benen av fisken, slängde i lite fisk-krydda. Det är ngn blandning Papi köpt i utlandet och den kommer nog passa ypperligt! Hittade en skvätt vitt vin med och det är ju aldrig fel i dessa sammanhang!
I grytan alltså!!! ;)

Samtidigt har jag tinat upp kött från frysen till ikväll, och marinaden ska göras :D!!!
Nu ringde Gummsan på dörren!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0