Lilypie First Birthday tickers

Seg!

Hallå hallå. Gud vad seg man är då. Vaknar alldeles för tidigt känns det som, är ju ingen som är vaken vad 6.30!

Jag och Papi har ätit lite "enklare" mat på sistonde. Försöker spara in lite pengar. Inte att vi för den delen slösade förut eller inte var ekonomiska. Vi tänkte mer att Pasta med pesto är godare än makaroner och fiskpinnar, och inte dyrare då heller. Vi brukar laga mycket själva och tänker på vad det är extra bra priser på (nu under graviditeten har det väl varit sådär med att laga mat tills när Papi kommer hem från jobbet).

Men nu har vi försökt att äta av det vi har hemma. Blivit en del pastagratänger. Mycket pasta pasta pasta. Jag som inte är så förtjust i det. Dock har det funkar väldigt bra. Både jag och Papi har blivit positivt överraskade över hur man klarar sig utan att köpa massa strunt.

Idag när jag tog frukost i kylen såg jag alla bönor som jag stod och kokade för ngr dgr sedan. De ska jag göra veggo-biffar av sen, ngt som både jag och Papi tycker är jättegott. Ett bra tips ifall ni har vita bönor (INTE med sås utan vanliga på burk eller som du kokat själv) stora som små, är att göra mos av dem. Gör som när du gör potatismos men byt bara ut mot bönorna ist. Betydligt nyttigare, framförallt om du byter ut smöret mot olivolja. Och vääldigt gott. Nu har vi bara mung-bönor och lite linser så biffar it is!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0