Lilypie First Birthday tickers

Long time no see...

Varit lite dålig på att uppdatera så jag tänkte redogöra för ngr dagar här nu tänkte jag =).

ONSDAG
Jag är hemma, Papi slutar tidigt och vi bestämmer oss för att åka ut till IKANO med Moster L och Morbror P. Vi började med Babyproffsen, de hade så mkt saker. Vagnarna var dock inte riktigt i min smak. Jo visst det fanns väldigt många fina. Men jag känner lite så att nu när vi bestämt oss för att lägga ugn 8 000 kr på en vagn (eller ja det är ju inte helt fel om vi hittar ngn vagn som passar oss och är billigare självklart! Men där är maximum-priset) så vill man ju gärna att den ska nå en över ens knän alternativt att man överhuvudtaget ska kunna ta bort liften fr vagnen. Papis favorit var förvisso jättefin men oerhört opraktiskt. Vit (!!! hmm) i konstläder och väldigt låg =S.
Kändes väldigt kul att vara där och titta lite, men man blev ju lite kallsvettig och yr i bollen ;).

Sedan drog vi till Ikea, där åt vi. Väldigt god Ceasar-sallad hade de! En av mina absoluta favorit-rätter. Var lite kul då jag berättade för Papi att det var ansjovis i dressingen, han som tidigare sagt att den va "sååå gooood" gjorde lustiga miner då haha!
Köpte ett uppblåsbart underlägg till skötbordet och ett gosedjur mest för att ha köpt ngt ;)!
Sen kollade vi lite mer inne på Ikano innan vi åkte hem. Helt slut var vi!!!


TORSDAG
Mormor och Moster J kom förbi. Mormor hade med sig frukt, tacksamt för jag är nu inne i en fas då jag äcklas extremt av alltför söta el feta saker. Snackade skit. Papi kom hem fr jobbet. En lugn dag som slutade med att man kräktes som en galning =S.

FREDAG
Ringde skolan för att se om det var dags att kicka igång snart! Blev att springa dit direkt och sätta igång på högsta växeln!
Jag och Papi fann anledning att fira, så efter en 3-timmars fika med Morfar så gick jag och Papi till Bk där vi tog en After Work (läs Fanta för min del). De hade en snacks-buffe med taco och chickenwings bla. Gott men ätit godare. Men priset var så ofantligt billigt så vad kan man förvänta sig ;)!
Efter det gick vi till hemköp för att köpa bärs o päronsoda till Papi och mig. Gick sen till Vänninan J som hade födelsedags-galej! Väldigt trevligt med bra umgänge, god morotskaka och bra musik.  Var kul att vara ute och röra på sig lite. Jag tycker det är jättekul med fest fortfarande, det enda minuset är att folk blir genast obekvämma då en annan är nykter. Alltså blir lite obekvämma med en nykter person på festen utifall att de skulle säga el göra ngt dumt. Så med andra ord våndas ju många andra fastän inte jag själv. Det är nog det enda negativa. Tycker också kommentarer, som svar på att man inte ska gå till en viss pub el ett discotek, som att "jaaaa just det du är ju gravid. Nej då kan du ju inte gå till en Pub el disco!". Många gr har jag då inte gått för att jag ev inte har ngt att ha på mig, el varit uppbokad på annat. Personligen tycker jag deffenitivt att det kan vara kul att gå ut. Se lite folk, göra sig lite fest-fin. Sen är det inte samma sak i mitt glas, jag kommer antagligen gå hem tidigare, och inte va högljud (bara nästan). Nu pratar jag inte om personerna på festen utan bara generellt! På festen kände jag mig mer än välkommen!
Men gick ju som sagt hem lite tidigare. Var tänkt att det skulle bli ngn form av Fredgasmys (jag sitter vid datorn och Papi spelar tv-spel online m Morbror P ;)..). Men var inte hemma länge innan den totalla kaskad-kräkningen kom igen. Tappade upp ett bad för det får mig oftast att må bättre. Hade hinken bredvid och kastade upp frekvent i den. Dessvärre hann jag inte till hinken till sist. Det är ju inte så svårt att förstå vad som hänt. Satt och kände mig väldigt äcklig, det var ett "new low" på ngt sätt. Började gråta och jaga upp mig själv, hade kramper och Papi kom till undsättning och tog hand om mig.
Så denna afton har ma både haft det ofantligt kul, och ofantligt, som vi östgötar säger, träligt!

LÖRDAG
Seg dag som så många andra. Seg i starten. Men tar ganska raskt tag i ngr läxor. Ett referat på en artikel (gillade den inte så det var ju tur att ett referat ska vara opartiskt!) och en recension på en bok. Valde "9½ månad" av Annika Lantz. Väldigt bra bok. Referatet är jag mer nöjd med, recensionen är ok men inte mer. Det är en läxa tills imorgon så jag tänkte skicka in det idag. Tänkte länka den här så ni får se hur den blev också.
Kvällen bjöd på en "promenad", var så kort så vet inte om det räknas. Gick först till kiosken och köpte festis och sen till Trädgårdsföreningen där vi satt och pratade lite, det var väligt trevligt. Som alltid när man är ute och promenixar med Papi. Vi gick till Hemköp för att styra upp Lördagsmys då den sena Fredags-varianten uteblev. Sprang omkring som galningar och jag kune inte komma på vilken sorts kött jag ville ha, tills jag kom på att jag inte behövde äta ngt! Det blev Pommes m grönpepparsås och tomathalva för min del och samma för Papi minus grönsak pluss grillad kyckling. Väldigt gott och jag kastade inte upp. Höll på att göra det av festisen tom. Tror att pommesen m sås kan vara min räddning. Tyvärr för det är ju inte direkt nyttigt =S!!!
Men är ändå tacksamt när jag mår som värst och inte får i sig ngt alls =S.
Kollade på "Number 23" med Jim Carey, skitbra film. Fick kramp i armen och Papi fick massera mig. Somnade fast det gjorde inget för jag hade sett filmen en gång innan. Vaknade och vände på mig och såg Papi sovandes med x-box handkontrollen i näven haha. Sov där hela natten och fick knappt ens i mig ngr chips! Skandal!!!


Vad som händer idag skriver jag senare!

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0