Lilypie First Birthday tickers

!*¨*-+#!!"**-Ultraljuds avdelning!!!

Har ju tid hos UL idag. Dock visste jag inte om jag hade tid 14.00/14.30. Men ringde igår i vilket fall för att se om jag kunde flytta tiden till nästa vecka. För Papi hade tackat ja till att jobba extra idag och ville inte missa undersökningen.
Men igår ringde jag under utsatt telefon-tid. Upptaget i en halvtimme och framåt tills dess att en telefonssvarare säger "telefontiden är slut, ring igen imorgon". Hellustigt och störande men OK då tänkte jag.

Ringde idag igen och SAMMA SAK händer. Ringer UL som en galning. Det är upptaget och 5 min innan teltiden tar slut säger dem att "telefontiden är slut, ring igen imorgon". Ringer till förlossning (avd ligger ju bredvid varandra så tänkte att de kunde hjälpa).
Förklarade min sits och att jag behövde veta vilken tid det var och om jag ev kunde byta tid. Fick ingen som helst hjälp och blev ifrågasatt varför ja "bara inte åkte tills 14.00". Fick förklara att jag har fullt upp (skola och allt) och att även om jag inte visste om det var hel eller halv jag skulle dit så hade jag ju ändå ringt i 2 dgr på utsatt tel-tid!

Måste man verkligen behöva förklara att varken jag eller Papi tar en halvtimme EXTRA ledigt mer än det man behöver ta fr första början?!

Blev klippt arg och efter 20 min tjaffsande så bad hon om mitt pers.nr och loggade in på min journal och såg tiden. Nej men tjena blixten. Så svårt var det....

Att man ska behöva bli arg och skrika och bete sig för att få hjälp då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0