Lilypie First Birthday tickers

UL igår!

Var på Ul igår. Moster och Mormor följde med. Det är så häftigt att se honom. Att se på skärmen att han sparkar eller boxas lite och sen känna det ngn milli sekund efter det!

Dock är det som alla säger, man ser mer på de tidiga Ul. Nu är han så stor så han skuggar mest sig själv, eller ligger lite halvtokigt. Förut kunde ju barnmorskan bara tippa den där lilla Ultraljud-grejen åt sidan så såg man allt. Nu får man välja om man vill se en buk, ett lår eller ett skuggat ansikte dolt av en hand ;). Men det är ju charmigt det med!!!
Riktigt bulliga kinder har han, och väger 100 gr mer än exakt på kurvan. Han är fortfarande "normal" dock. Men väldigt festligt att han väger mer än det exakta medelmåttet eftersom jag kastat upp sedan första veckan av graviditeten.

Min mage tycker alla är så liten. Tycker verkligen inte jag, men har ju inte så mkt att jämföra med ;). Sen kanske den KÄNNS större än vad den är. Kurvan över hur stor/liten livmodern är, ligger jag dock exakt rätt i. Skulle jag vara ngn cm större om livmodern skulle jag vara för stor (ingen fara om man är det dock. bara det att jag ligger på exakt rätt mått). Men den kanske ser mindre ut eftersom jag är ganska lång. Är ju 1,80.
Jaja ja vet inte, det lustiga är bara att jag har en "liten" mage med en "stor" unge. Lustig kombo kan man ju tycka ;).

Den där jäkla Vena Cava nerven bråkar med mig också när jag är på UL. Blev helt varm och sen jättekall över kroppen under undersökningen och det flimmra för ögonen. Samtidigt vill man inte gnälla alltför mkt till barnmorskan för då vill hon ju bara skynda på undersökningen. Man vill ju se så mkt som möjligt så det tar emot lite. Men fick ligga lite på sidan och det hjälpte massvis. Känns jätteobehagligt den där svim-känslan. Att må MER illa än vanligt eftersträvas ju inte heller direkt.

På tis är det dags för ett till UL då de ska kolla mer ingående på hjärtat. Är skitnervös men jag skulle inte vara orolig sa de på Us. Skönt det. Men man kan ju inte hjälpa det. Inget har kommit att betyda så mkt än min lilla Köttbulle!!! ♥


Kommentarer
Postat av: mormor

Det var så härligt att få se Pyret. Mormor längtar så. Tänk när jag får hålla honom i min famn. <3

2010-07-08 @ 23:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0