Lilypie First Birthday tickers

Måndag kväll....

Hallå allihopa!

Helgen har varit minst sagt händelserik! Den stora händelsen var ju Babyshowern. Det var den bästa tjejen någonsin Moster L som stod för planering av den. Men Mormor var ju inte dålig på att hjälpa till, likaså Morbror P. Papi fick också dra ett strå till stacken ;). Helt underbar dag var det. Är jättetacksam för ALLA som kom, hade verkligen kanonkul. Tusen tack för presenter också, det hade verkligen inte behövts. En överraskning var väldigt uppskattad med, var en kompis från min uppväxt som kom med sin familj. Mia som jag nämnt tidigare på bloggen. Så oerhört kul. Jag blev jätteglad. I den  tropiska värmen och med alla hormoner i kroppen höll jag nog på att tuppa av haha. Helt otippat och jättekul som sagt!

Ska berätta mer framöver då jag lägger upp lite bilder också =D!!!

Fredagen hos sjukgymnasten gick bra, eller bra och bra. Hon gav mig massor med gymnastikövningar och påpekade att jag var stel, hade foglossning, ngt med bäcken och ordinerade mig att inte ta trappor (trodde jag varit duktig som gått i trappor fastän det gör så ont. Stark vilja och god karaktär tänkte jag. Visade sig att det var dumt och envist bara och enbart förvärrade saken). Känns bara så oerhört dumt att ta hiss då man bor 8 trappsteg upp, ibland när Papi inte är med så fuskar jag. Då tar jag trappen ändå...
Men det är det enda wild and crazy jag ägnar mig åt på min tid ;)... så helgalen har jag gått och blivit!!!

Är toknervös inför hjärtundersökningen av Grabben imorgon. Hoppas allt går bra. Att lappen där min läkartid stod på är slängd (ej av mig! hade den på bordet och vips borta!) är ju en mindre kul sak för de är helt omöjliga att få tag på på avdelningen. Oftast helt otrevliga och hänvisar till min barnmorska som har ½ tim teletid i veckan  då hon oftast inte svarar. Papi blev därför ordinerad att ringa denna gång. Dels för att det ant är han som slängt lappen och dels för att jag fått ringa om sådana ärenden alla andra 10000 gr.

Idag har jag degat, Moster L kom hit och Gumsan, Gubben o Söta C med. Senare gick jag och Papi och spelade spel med dem hemma hos dem. Killarna utklassade oss. Pinsamt men men.... Nu är man varm och vääääääldigt trött.
Det som är värst med denna totala värme som hägrar är att jag inte orkar göra ngt, allra minst laga mat el dyl. Vem vill stå vid en spis med 50c och smälta bort. Inte blir jag hungrig heller....

Nu är det sovdags! Höres imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0