Lilypie First Birthday tickers

Släkt-fika!


Mormor försökte idag lära en gammal hund att sitta då hon skulle lära mig virka efter mönster. Hon fick börja med att lära mig att det hette "virka" och inte "vrickat".
När jag väl började virka insåg jag att det inte alls var lika terapeutiskt som jag trodde, att sitta med sura uppstötningar och pilla med något så litet med iskalla händer är verkligen VRICKAT Mormor, INTE virkat! ;)

Dock håller det på att bli en fin liten gul strumpa, ska bli kul att se hur det blir. Ska fixa hälen sen. Ska köpa massa garn och styra med det här. Mormor du måste komma hit ooofta!
Hoppas jag får medicin imorgon på Reumatolog avd , US så jag får mer känsel i fingrarna. Ska på utredning, Morfar följer med. Väldigt, väldigt snällt. Tack Morfar!


Okeeeeej, nu fungerar inte länken till sidan där jag hade mönstret till sockan, tänkte visa ett urklipp hur svårt det var. En smart människa hade ju kanske sparat mönstret på DATORN istället. Fan..... hur ska jag göra hälen nu då?


Precis när jag och Papi höll på med ett projekt som kommer bli jääääättefint och som vi kommer visa för er sen (fast det dröjer ett bra tag, ha tålamod!), så ringde det på dörren. Mormor hade gått hem och det var Snälla E, Rara K, Faster Ronja och Faster Rebecka som kom och hälsade på. Det var för att fira Papi som fyllt år (skulle firat honom i veckan men jag ballade ju ur så det blev inget). Han fick sällskaps-spel. Jättebra vi gillar ju sånt och jag kommer iaf va hemma om helgerna nu så spel är behövligt ;).
Alltid lika kul att ses. Papi var jättenervös för att berätta och jag med.
När alla kärringar satt o babblade i vardagsrummet och undrare om Trevliga M skulle komma, kom Papi in och sa något i stil med att "han kanske inte kommer för Sara är gravid". Sen drog han skitfort igen och lämnade mig själv där. Pionröd att "förklara" oss.
Så mållösa har jag aldrig sett tjejerna ;)!!! Snälla E såg ut som en fågelholk.

De är verkligen jättetrevliga hela Papis släkt. Jättesnälla, lätta o prata med och har ett sinne för humor.
Faster Ronja är tom så snäll att hon ska fixa HELA VÅRAN FLYTT. Fifan Faster Ronja du är så snäll! ♥


Nu blir det snart mat, en massa potatis med gräddsås. Mums....
Gått på klyschan om saltgurka med, här ska min craving hittas!!!


Ha det så bra allihopa!






Ps. Morfar: Papi kom hem med marinerade vitlökar, mmm vad gott. Problemet är att de är ÖRTmarinerade och inte chili. Det är ju lika obegripligt som att du kom hem med GRÖNA vindruvor när mamma var gravid. SJÄLVKLART ska de va RÖDA. Vad tänker ni med??! Ds.

-Over and out-


Kommentarer
Postat av: Moster L

Äsch, han berättade ju trots allt, du hade väl inte sagt att han skulle berätta OCH sedan stanna kvar för att förklara ;)



Och jag och morbror P ska ju komma imorgon också! Då ska de spelas :)Och visa lägenheten för Putte!

2010-01-10 @ 21:19:13
Postat av: Moster L

Äsch, han berättade ju trots allt, du hade väl inte sagt att han skulle berätta OCH sedan stanna kvar för att förklara ;)



Och jag och morbror P ska ju komma imorgon också! Då ska de spelas :)Och visa lägenheten för Putte!

2010-01-10 @ 21:19:33
Postat av: Mami

de ska bli trevligt! de e lite rörigt men de hoppas ja ni kan ha lite överseende m =)... hehe

2010-01-10 @ 22:04:28
Postat av: Anonym

Haha sååå sjukt roligt!!! Så typiskt Linus haha

2010-01-10 @ 22:24:07
Postat av: Mormor

Skönt nu är det ju sagt. Vad bra med mer spel, blir jättekul att prova.

2010-01-10 @ 22:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0