Lilypie First Birthday tickers

Ingen bio igår!

Jag fick psykbryt för att jag inte kunde ha mina kläder jag hade tänkt att ha. De stramade så dant och blev skittjurig och gick och la mig!
Tji fick jag för att jag gått runt och sagt att humörsvägningarna är så gott som BORTA. Yeah riiiiiiight!!!
Stackars Papi!

Men blev inte så mycket mer än lite tjurig (kännt mig lite nedstämd men inte så jättefarligt. Orkes- och kraftlös snarare, varenda motgång svider extra mycket!).

Då det inte blev någon bio, bestämde vi att vi skulle äta mat på stan. Papi och Morfar är så förtjusta i den halstrade gösen på Hamlet. Så jag, Papi och Morfar gav oss ut för att äta där. Jag är mindre förtjust i deras a lá carte-meny (inte testat så mycket på den förvisso) men gillar verkligen deras bar-meny. Allt ifr Fish and chips till Pytt i panna, Pannbiff, Burgare och pasta. Min favorit är Fish and chips med hemmagjord remoulad-sås. Jättegott! Och till ett bra pris. (Fan vilken reklam jag fick det till nu då ;)...)

Ett plus i kanten är att de serverar mat tills kl 23.00, ifall man inte är ute i god tid så är det ju bra att det finns något ställe som har köket öppet!
Och att det ALLTID finns plats i restaurangen, förutom IGÅR. Det var spelning där och helt FULLT i restaurangen. Det har aldrig hänt förut då jag ska dit och äta kan jag säga till er!!!

Så jävligt överraskade och HUNGRIGA bar vi iväg mot en pizzeria i stan med alkohol-tillstånd. Men jag var inte så sugen på just pizza. Ville ju ha min bearnaise-sås jag tjatat om så dant ;).

Papi kom då på Bowling-hallen, så vi drog dit och åt!
Interiören lämnar ju en hel del åt fantasin, Papi och Morfar var inte så förtjusta i sin stor stark de beställde in. Maten var dock vääääldigt god! Jag tog en mindre variant av husets burgare, Papi tog en lyxburgare och Morfar tog Fish and chips. Ett stort plus för alla dressingar och såser till maten, den fräsha salladen, goda pommes (priset var för övr också väldigt bra), Papi fick en hemmagjord räk och kräft-röra i sin burgare som var asgod!
Ett litet minus för halvfabrikaten på tallriken. Men överlag så får de ändå ett bra betyg av mig.

Var inte kvar så länge, grabbarna tog en öl till sen gick vi hem och sov.


Idag vankas de bilkörning för Papis del, ska bli kul. Ska slå en pling te Moster L sen och se om hon och Morbror P ska ha skjuts någonstans ;).
Sen blir det lite storhandling.

Nu vankas de frukost, en seeeen sådan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0