Lilypie First Birthday tickers

Gårdagen... Och lite av idag! =)

Kollade ju på lägenheten. Gick sådär. Var ett överpris. Standarden var sådär. Läget var bra. Men även fast det var en 3a så fanns det inte ens plats för en barnvagn i "hallen", fick inte ens plats 2 pers. Jäkligt lustig planlösning. Den hade sin charm visserligen. Men då den hade fler nackdelar än fördelar så blir det till att tacka nej tyvärr.
Letandet efter ett nytt hem är med andra ord fortfarande i full gång!

Efter att ha kollat på lägenheten med Morfar, tog vi en fikaLanemo-fiket. Efter det drog jag till Fiffi som bjöd på god köttfärsås och saft ifr sin nyinförskaffade råsaft centrifug. Jäkligt vettig sak det där även fast jag Simpa och Fiffi satt och klide oss i skalpen ½ timme och avbsolut inte kunde klura ut hur man fick loss delarna.
Det visade sig efter många om och men att man tog av delen UPPÅT. Typiskt, vi som testat till höger, vänster, höger SEN vänster, vänster SEN höger osv. Varenda möjliga kombination, UTOM hårt uppåt!

Tanken var att jag skulle hälsat på Gummsan med familj med. Men blev så himla trött så gick hem ist till Papi som 1½ tim innan sagt att han skulle fixat maten. Kom hem och maten var inte ens påbörjad ännu. Fick äta knäke-mackor. Efter ett nervöst sammanbrott och tjaffs fick jag till slut färdigköpt mat fr Findus. Asgott!




Idag blev man väckt av frukost på sängen, vilken Papi!!! Han är helt underbar. Blev leverpastejs-knäckemacka, ost-macka, flingor m fil, kokt ägg, juice, kaffe och färsk frukt!
Fatta att jag var nöjd! Vilade lite mer efter frukosten sen mötte vi upp Familjen J och fikade på Gyllen, gott fika-bröd och trevligt sällskap. Prinsessan åt en gris-bakelse och Prinsen frossade i en choklad-bakelse. Men vi vuxna kunde vi med ;).

Efter fikat råkade jag åka fel på 3 plan med Prinsessan i hissen. Hon blev minst lika förvånad över hur fel vi kunde åka som jag blev! Sen sprang hon och skrämde mig en massa och visade mig hur en Iphone fungerade. Den där ungen är så smart asså. Jag hann knappt fatta att det VAR EN IPHONE ens innan hon va inne i något program och sköt iväg pingviner med någon slangbella haha.

Sen blev det Hemköp och köpte grejer till ikväll då Moster L och Morbror P kommer hit. Alltid lika trevligt!
Blir en bolognese eller frikadeller i tomatsås och en massa kärlek!!!
Hehe


Nu är de på väg hit. Gud vad trevligt....


Hejdå med Er!!!



Kommentarer
Postat av: Mormor

Låter som om det kommer att bli en trevlig kväll. Ha det så bra hjärtat.

2010-01-16 @ 17:44:11
Postat av: Morfar

Ojdå, närvöst sammanbrott igen,,, Måste fixa "Sören woodo dockan" som kan skona Papi lite :P

Bra att ni varvar tjafset med goda gärningar och fyller dagarna med aktiviteter. Ha en trevlig kväll och hälsa gästerna åxå (gissar att det blir sällskapspel). Själv ska jag " vika kuvert",,,

over & out

2010-01-16 @ 19:00:35
Postat av: Johanna

Tack för idag! Prinsessan var mer än lycklig för att få leka med er idag... När vi precis lämnat er säger hon... "åhhhh. dom är så fina dom där Elena å Linus. Dom är mina bästaste vänner. Jag gillar dom." Och så började hon givetvis planera inför er nästa lekdejt vilket skulle bli direkt då... men nästa gång ska hon bjuda över er på prinsesskalas har hon lovat!!! Kram

2010-01-16 @ 23:32:59
URL: http://meinanutshell.blogg.se/
Postat av: Moster L

Du är on a roll, va långt du skriveeer! Och bra är de såklart :) så har man lite o läsa..

tack för ikväller.. nu är jag så trött att jag däckar när som.. Morbror P spelar xbox han, såklart :)



pöss

2010-01-17 @ 00:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0