Lilypie First Birthday tickers

Dagen som gått...

Dagen började ju som jag skrev tidigare med ett besök på Vårdcentralen. Fick sällskap dit av Morfar och Moster L, va snälla dem är!!!


För en gångs skull gick besöket jättefort. Skulle ta lite prover inför ett kommande besök på Reumatolog avdelningen på US nästa vecka. Jag har nämligen åkt på sjukdomen "Reumatism" så nu ska det utredas mer vilken sorts och hur man kan behandla det.
Har även en ganska ovanlig sjukdom som heter "Raynauds syndrom", vilket är nedsatt blodflöde på grund av tillfälliga kramper i fingrarna och tårnas blodkärl.

Det var när jag sökte för Raynauds och att händerna domnade bort som jag fick reda på att jag även hade Reumatism. Så även det ska jag få medicin för, tror att allt kommer bli bra. Dock är det inte så skönt då det är kallt. Så -15c om dagarna är ju inte direkt optimalt för mig! Hör av dig om du vill köpa ett hus åt mig på ngt tropiskt paradis, jag kommer med största sannorlikhet mottaga din gåva.
Efter Vårdcentralen gick vi till Apoteket för att köpa Folsyra och Omega 3, bra tillskott när man är gravid tydligen. Trodde att det var lite tidigt att börja med sådant, men efter påtryckningar av vänner som kan sådana saker var det bara att börja käka de tabletterna.


Efter det gick vi och fikade på Tannefors Hembageri, åt en köttbullemacka och konstanterade att jag inte kunde klura ut hur sugröret fungerade till juicen jag beställt. Och jag som väntar en liten.... jaja jag får väl plugga på tills dess så jag lär mig ;).
Efter fikan gick jag och Moster L på stan för o köpa ett Alfaphet Limited edition till Papi, köpte även ett sällskapsspel som hette "rock o pop" eller något i den stilen. Vilket sammanträffande att det är just mina favorit genrer ;).

Vi möte upp Gummsan och Söta C. Det bar av hem till mig där vi åt grillat kött i mängder och tog fina kort på Söta C! Jättekul hehe. Återkommer med de korten när jag har laddat upp dem på datorn. Tillsvidare får ni det  kortet :D.

Jo jag köpte ju mysbyxor också. Vad skönt att slippa skarpa kanter mot magen. Hade bara låga byxor hemma. Me dont likee...
Hann med att spöa Moster L och Papi i Alfaphet, det var ingen match.
Kräkan kan.

Moster L ska sova kvar, jättemysigt. Hon förtjänar så mkt fint för att hon orkar stå ut med mitt tjat ;).
Kram på dig!!!

Nu ska du tjattras lite till och sen sussa....








Kommentarer
Postat av: Moster L

Det va riktigt bra inköp idag.. spelen o byxorna o bodyn såklart =) de gjorde du bra..

får köra alfapet igen så att man får revanch! Nu har du o räkan gått o lagt er, signe o jag tänkte göra detsamma! Syns imorrn bitti ;)

2010-01-08 @ 02:37:27
Postat av: Mormor

Vad du hann med mycket. Hoppas att du kan få någon bra behandling för dina händer och det reumatiska. Bra att du börjat med tillskott också, bra för både dej och Räkan.

Såg att Moster L vill ha revanch, vi får väl komma en dag och spela lite spel. Älskar dej. Hälsa till Papi

2010-01-08 @ 19:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0