Lilypie First Birthday tickers

Nu mår jag liite bättre!

Lite gröna vindruvor och sömn gjorde susen =).
Har suttit och tänkt på de negativa reaktioner man fått om graviditeten, jo man har fått ett par dessvärre.
Även om 99 % av Er bara varit jättegulliga och stöttande.

Det handlar om min ekonomi, och det gör mig väldigt arg. Visst jag är ju arbetslös och det är väl inte en optimal sits när man är gravid. Finns ju mer klockrena situationer. Men blir samtidigt väldigt förvånad över att folk tror sig ha en aning om just hur min förvaltning med min egen ekonomi ser ut för den sakens skull.
Jag har nog sparat mer pengar hitills i den v jag är i än vad många andra gjort. Det är i vilket fall inte lite pengar och kommer bli mer givetvis.
Jag har ett konto till barn och ska införa ett konto där jag sätter i lite extra-pengar till mamma-ledigheten. Kommer ju få den lägsta ersättningen så ville "stärka" den lite!
Vill ju inte behöva sitta hemma för att man inte har råd med en lunch/kaffe el att kunna köpa ngn liten body då och då.
Bara för att jag är arbetslös så betyder det inte att jag är dum!

Även fast jag inte har jobb så betyder det inte att jag inte kommer bidraga lika mycket (ekonmiskt!!! får bara anstränga mig lite mer) som Papi kommer göra som har arbete. Är lite trött på folks fördomar och att behöva förklara mig. Vissa frågor har rent ut sagt varit oförskämda.

Jag ifrågasätter inte hur ofta "du" köper märkeskläder, hur mkt du röker, hur mycket du dricker, hur ofta du går till frisören, fixar dina naglar, solar, går på gym, åker runt i bil och vad nu allt detta kostar. Så varför ska jag behöva förklara hur jag förvaltar mina pengar som just inte går till dessa saker jag nyss nämnde.



Tycker att poängen är felriktad, verkar snarare i att barnet kommer bli bortskämt om inköpslistan växer i lika stor takt den hitills gjort!
Basta!



Låter som ett väldigt "argt" inlägg men det är det inte
. En ren reflektion bara. Jag är väldans lycklig!!!
Mår lite krasst men är lycklig. Tänker *** vad bra jag är som fixade en så väldans bra karl! Där vann man verkligen högsta vinsten!
Han är ödmjuk, snäll, omtänksam. Listan kan göras lång. Helt otroligt underbar helt enkelt och han ska man bilda familj med!!!

Men nu ska jag sluta skriva sådanna saker, inte alls likt mig att vara så gulligull ;)!
Blir obekväm haha...
Fiffi är likadan. När hon hade vart romantisk mot sin karl i julas och alla tyckte hon var så gullig mot honom, satte hon på sig sitt skärp på pannan och började leka pajas. Allt för att alla skulle tänka på annat haha


Kommentarer
Postat av: Moster L

Folk borde la fokusera på sin egna ekonomi istället för att tro sig ha en inblick i exakt hur mycket/liet andra kan spendera, och på VAD. Prioriteringar är prioriteringar :)

2010-02-04 @ 23:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0