Lilypie First Birthday tickers

Gårdagen i foto!


Ser munter ut hehe


Nu fattar ja vart Söta C har fått det där att räcka ut tungan ifr!


=D


Gillar att hon ser så rund ut kring magen för att kjolen halkat upp under tröjan hehe. Söta C asså, jag är bara rund för jag gillart!


Haha hon ser helt livrädd ut stackarn!!!


Bästa vännerna!!!


Hahaha havin a gooood time =D


Haha älskar det här fotot. Kommer ni ihåg vad jag nämnde om tungan tidigare?!
Är det inte den ena så är det den andre!





Semlan i förrgår!



Lite märken efter Papis fingrar som varit och petat!
Jag är ju en liten gumma egentligten. Så jag har alltid ätit min semla på ett gammalmodigt vis. Med andra ord i varm mjölk. Förr i tiden var Semla fattigmans mat/fikabröd. Man tog sitt jättetrorra vetebröd, som inte längre gick att äta. Delade den på mitten och gröpte ur den. Blandade det urgröpta med mjölk och lite mandelmassa och lade i igen (den ursprungliga röran i mitten är mycket lösare än den vi använder. Eftersom vi använder färskt bröd). För att det skulle mjukna upp. Likadant var det med grädden och 
den varma mjölken. För att helt enkelt mjuka upp det torra vetebrödet ;).

Det visste ni inte va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0