Lilypie First Birthday tickers

Nerbajsad!!!

Inatt har jag sovit i ugn 4 tim. Vaknade av att Liam la av sådan brakare att den kunde väckt hela länet. Tänkte att jag skulle göra som när han bara var ngr veckor. När han hade bajsat ner sig var det lättare att bara spola av honom under kranen. Tom på föräldra-kursen fick vi det rådet och det funkade jättebra.
I teorin lät det jättebra. Men GUDARS SKYMNING  vilken skillnad det är att göra så på en jätteliten bebis och en nu 3 kg tyngre och en hel massa längre bebis. Som desutom sprattlar som tusan och säger:
"mamma va gör du nu? va va va??? varför dååååå? ja e hungrig!!!! nej ja ska skita!!! nej ja e hungrig! Nej nu kissar ja! Va gör du nu mamma va va va????" inte bokstavligt talat utan med blick o kroppsspråk förståååååss!!!

Men jag skötte det ack så bra!
Trodde jag ja. Väl ute i vardagsrummet kände jag att det var jättekallt på låret. Ja se där ja! Jordens största bajsklutt. Mitt på låret utsmetat och härligt. Knallgult. Till poängen hör att jag inte hade andra byxor rena. Så det var att bara tvätta bort det bäst jag kunde. -Hej jag heter Elena och är morsa!....-Hej elena!!!


Mormor skulle eg kommit förbi. Men vi bestämde att ses imorgon istället.
Jag och Liam hade i stort sett varit i soffan hela dagen. Så kände att, trots att vi båda är lite krassliga, vi behövde hitta på något. Bestämde m Linus att följa med till stan. Men tydligen tolkar min hjärna att "fixa iordning sig" som att "kör tvål i ögat så det ser ut som du har en varinfektion!". Lätt fixat!
Knallrött o rinnigt öga, läckert!
Hade på mig ett kort linne, som visade att jag hade ett par asfula gravid-byxor på mig (fastän jag inte behöver. Gått ner grav.kilona.) Men garderoben behöver minst sagt en boost. Tänkte att ja ska till clas ohlson. Vad gör det att jag har ett rinnigt uppsvullet öga, är nerbajsad m knallgult bajs och desutom har skiiitfula kläder på mig. Kommer ju ändå inte träffa ngn.

Sagt och gjort, jag och Linus skulle bara in o ta en snabb kebab. Linus var o köpte klapp. Jag gick och satte mig. Några sekunder efter kom ett team fr SVT in med ena killen fr "Lyxfällan".  De sätter sig vid bordet bredvid oss och börjar intervjuva. Med kameran riktad rakt i fejjat.....

Ibland har man flyt! Grattis mig // Nerbajsad och enögd!


Kommentarer
Postat av: angelica (åsas kompis)

hahahaha, så himla kul!

eller ja.. såhär i efterhand tycker du också att det var skoj va?

det är mycket som blir 'ok' efter att man blir mamma =)

God Jul på er!

2010-12-21 @ 14:17:06
Postat av: mormor

han kan den där grabben...vilka brakare :)

2011-01-16 @ 11:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0