Lilypie First Birthday tickers

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"

Rubriken är ett citat ifrån Madeleine Albright.
Jag älskar det citatet.
Det är så sant. Det är, tyvärr, väldigt vanligt förekommande att kvinnor hugger varandra i ryggen. Eller i avund agerar illa.

Varför är det så?
Jag har aldrig varit lagd åt det hållet. Visst jag har haft personer jag inte varit särskillt förtjust i. Jag kanske betett mig barnsligt, jag är bara människa. Men de gånger har det varit befogat.
Men aldrig beroende på om det är en tjej el kille. Eller pga av avund.

Ni kanske känner igen beteendet?
Ni kanske känner ngn, eller kanske tom ör sådan själv?
När ni ser en nyfriserad tjej tänker ni "subba!" istället för "vad snyggt!".

Jag har fått reda på några gr att det funnits ngn som inte gillat mig. Nästintill hatat mig. Det är helt ok för min del. Jag gillar inte alla här i världen. Att alla inte skulle gilla mig bekommer mig inte. Jag kan däremot tycka att det är lustigt ifall den personen i fråga som uttalat misstycke om mig, aldrig pratat med mig el inte inte alls känner mig. Sånt tycker jag är hellustigt.

Jag funkar som så att jag bildar min egen uppfattning.
Men det var inte pga detta som jag skriver detta inlägget.

Utan jag tänker på en nyfunnen vän. Denna tjej är nybliven mamma. Hon går igenom en ansträngande period då hennes dotter äter dåligt. Dottern har gjort det ett tag nu. Och hennes söta mamma är så stark. Så himla duktig. Hon skrev på nätet om besvärliga nätter. Som svar får hon att "värre blir det"... en "vänta du bara"-jargong sätter igång.
Är helt övertygad om att ingen av dessa menar att vara elaka. De menar nog absolut inte att göra henne eller någon annan ledsen. Är kanske tom helt ovetandes om vilken sits vederbörande pratar om.
Det gör mig bara ledsen... och irriterad. Att så många, så fort, är så duktiga på att säga att "det blir värre" utan att ens veta vad man pratar om.

När jag var gravid, tog sprutor i min ÖMMA stora mage varje kväll ajaj, kräktes ifr v2 med en veckas uppehåll i v 38 sen började det igen, foglossning, en fruktansvärd halsbränna som gjorde att ja hade svårt att dricka vatten ens, problem med magen, migrän och eneromt ont pga min reumatism. då fick jag, oftast, som svar att "VÄRRE BLIR DET !!!" med ett litet snett flin. När man pratade med ngn som hade barn. Jag brukade tänka "HUUUUR kan det bli värre????!". 
Man blev enormt misspepp av att höra sånt. Men på ngt sätt kände jag att -nej det blir BÄTTRE! 
Och visst blev det så!
Visst sena nätter/tidiga mornar. En arg Liam. En hungrig mamma. Men värre än hur jag hade det innan? Nej skulle inte tro det.

Hur som helst.... folk måste sluta negga.

Detta fixar du =)
 "Det finns en särskild  plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"!
Vad vore världen utan Madeleine´s?....

Kommentarer
Postat av: Lisa Josefsson

Bra skrivet!

Har oxå fått många sådana kommentarer när jag var gravid...Varför lixom!?!

2010-12-22 @ 23:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0