Lilypie First Birthday tickers

Inte sovit idag...

Sura uppstötningar o kan inte ligga på ngt bekvämt sätt känns det som. änner mig tung, o ja e bara i v19. De här kommer bli intressant ;).
Hade prov i skolan idag. Kul att gå upp o upptäcka att ja inte hinner ladda ner kursmaterialet innan ja ska till skolan o ha prov ens. Dessutom va ja dum o gjorde svenska innan, skulle ju satt de på nerladdning direkt.
Efter det frukost och spyor i mängder. Känner mig inte riktigt tipp topp idag. Börjar inse att de bara e o skita i att gå till skolan idag. Får plugga hemma ist. Intressant blir det nästa v också då jag har prov på ons i matte o naturkunskap o inte ens har böcker i de ämnen, eller papper el ngt. Folk har sagt att det fanns att låna på bibblan. O det gjorde det. Bara det att de var ugn en mån väntetid på dem.

Utöver det har jag legat vaken inatt av min tandvärk. En tand e helt förstörd. Kan inte bita ihop utan att hålla på o svimma. Bokat tid hos en tandläkare jag brukar gå till som e asdyr. Det positiva e att tiden är på mån morgon o längre kan jag inte vänta. Hör man av sig till folktandvården får man vänta i veckor som bäst men annars månader. OM man inte går till jouren, el akut-folktandvården el vad det heter. Men då fixar de bara det som är mest akut för samma peng som en helt grundlig undersökning och lite mer saker, fixar liksom BARA det som gör ondast. resten kollar de knappt på. Sen får man en till tid direkt efter till det andra som kostar minst lika mkt. Så billigt blir det ju ändå inte då. Gick till akutfolktandvården o fixade mina framtänder när jag slagit av dem. De satte in en sockerbitsstor bit på båda tänderna, som var ORANGE, skitstor, obehaglig o skiiiitful. De sa att de fixar inget estetiskt på deras akuttider, njo tack, men att göra det anskrämligt fult?!
Sen skulle ja få gå så i ngn mån innan de skulle fixa ngt. Dessutom kostade det besöket 1000kr.

Då går ja heller till en privat klinik, som gör det nu, gör det bra o gör det snyggt o kollar ALLT. Även om det kostar ngr hundra mer.

Är så stressad för det är så många jag velat träffa av mina vänner nu, men är så jäkla mkt som händer. Flytt, tandvärk, plugg, kramper osv osv.

Hoppas det blir lugnare snart.... puuuh.

Kommentarer
Postat av: Jane

Känner igen det där med att inte kunna ligga bekvämt. Det är jättejobbigt. ><



Jag måste ligga på sidan med en kudde mellan knäna/låren och en kudde bakom mig, instoppad lite mellan midjan och sängen för att kunna ligga stabilt. Har lite problem med foglossning, så jag känner mig helt skev, haha!

2010-04-09 @ 11:54:30
URL: http://infinity.bblog.se
Postat av: mormor

Allt elände på en gång.....mammas lilla stumpa <3

2010-04-09 @ 18:38:14
Postat av: Johanna

Men stackare... Hoppas du mår bättre snart...

Kram från oss alla!!

2010-04-09 @ 21:59:17
URL: http://meinanutshell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0